lunes, 15 de julio de 2013

LA PRETEMPORADA

Tots sabem el que és la pretemporada, no?.
Si ho busquem en els diccionaris, la veritat és que en la majoria no s'hi maten, i escriuent casi bé tots el mateix:

Una pretempoda és una planificació que disenya un preparador, amb entrenaments molts especifics, per arribar amb la millor forma física, al començament de la temporada.

Doncs tota la raó, pretemporada és sinomin a sufriment.


N'hi han que han estudiat i d'altres que han llegit molt, jo recordó un pla, bé no és realment així, la meva xuleta de fa molts anys, que vaig treure  d'aquí internet, fa més d'una década i que continua sent la que m'agrada més, se'n diu A.T.C (acumulació, transformació i realització).

Acumulació - Disenyo els exercicis.
 1 er pas -  Fer alguns exercicis generals.
 2 on pas - ( la segona semana per mí): Exercicis de resitencia fins aon pugui dintre de les meves limitacions actuals, ( trote llargs).
 3 er pas - Introduim lentament potencia ( velocitat),
 4 art pas - Resistencia a la velocitat ( correr ràpid sense arribar a cansar-m'he).

Transformació - Transformar - entrenar.

   - Velocitat pura
   - Exercicis de técnica.
   - Primeres simulacions de curses.
   - ...altres secrets.

Realització - Arriba el moment de les curses.

  - Competició de curses.
  - I entre elles saltejarem entrenaments de l'acumulació i transformació.

L'altre día un company que no sap d'aquest blog, " no el tinc al Facebook, com molts" em pregunta i afirma a la vegada aquesta frase:

- Tornés ha estar en pretemporada oi , David?!
No és cap afirmació, ni pregunta en mala llet, tot el contrari ell sap bé, que quan jo estic en pretemporada, és que estic entrenant, millor o pitjor, però estic dintre del "barullo".
- Si estic en pretemporada.
- M'ha n'alegro.

I com he dit son molts els atletes i esportistes que no els hi agrada aquesta part de l'any, a mí si, i en part és per que fa molt de temps, que no aconsegueixo arribar a finals de la pretemporada ben feta i enllaçar-la, amb la temporada oficial o almenys mig oficiosa.

Pda - espero amb la meva humil i petita experiencia haver orientat amb algú o almenys que us doneu comta lo important que és la pretemporada, per aconseguir els objectius ficats i evitar grans parts de lesions, és a dir poseuvos en mans d'un preparador, si aneu una mica en serio.

Pda1 - Aquesta vegada sense gens i gens de presa per arribar a la tercera fase de Realització. Ah!! en veiem dintre d'alguna competició o amb altres dintre de la fase de Transformació.

Pda2 - Us he especificat les tres fases per que crec que amb algú li fa falta. ..De res..

PDA - Fora les lesions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.